Ekner Posted September 20, 2017 Share Posted September 20, 2017 Tips! Jag har sen jag började med LCHF haft en enastående stinkande andedräkt och kroppslukt. Sedan en vecka skippade jag grädde i kaffet, och andedräkten är återställd. Det kanske är så enkelt att grädde surnar i kroppen... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted September 21, 2017 Share Posted September 21, 2017 Ja det hjälper att skippa mejerierna. Det är mjölkproteinet som är problemet, enligt Martina. "Man luktar inte så gott om man äter massa mjölkprotein, särskilt inte ost, kvarg, vassle, grädde och så vidare… eliminerar man mejerierna så blir det genast bättre." https://martinajohansson.se/frasch-munnen-pa-keto/ 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted September 21, 2017 Author Share Posted September 21, 2017 Egentligen är det väl ganska logiskt att undvika mjölkprodukter. Vi dricker i vuxen ålder en bearbetad substans, ursprungligen avsedd för kalvar....snurrigt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 23, 2017 Share Posted September 23, 2017 Intressant. Jag höll upp med mejeriprodukter i runt 6v och märkte ingen skillnad alls. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted September 23, 2017 Author Share Posted September 23, 2017 Kan det vara fettförbränningen som är orsaken? Eller så blir det leka detektiv och leta... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 23, 2017 Share Posted September 23, 2017 Jag märke alltså ingen skillnad på magen, hjärtfrekvensen, hur jag luktar, vikten... Allt var som vanligt. Minns inte nu i vilken tråd jag skrev om det men det finns här på forumet nånstans. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svettigochfet Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 Mjölkprodukter verkar vara väldigt varierande, vissa reagerar med viktuppgång, m.m. andra inget alls, tror själv att jag är väldigt känslig för sockret i mjölkprodukter, har därför bytt grädde i kaffet, mot kokosolja. Försöker även låta bli ost, det är en trigger för mig! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Hej och välkommen, Vita Valen! Det ska bli intressant att ta del av Dina erfarenheter. Ost är ju himla gott, men jag måste också hålla mig borta från ko-mejerier, för de lägger sig runt midjan Däremot går får- och getost bra. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timoat Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 Jag fick ofta tonsillstenar, de äckliga vita lillaluktande avlagringarna i svalget I köttfickor som Många har, de har en pepprig vidrig doft) och dessa försvinner helt när jag äter lchf. Det är många med stinkande andedräkt som har just dessa utan att veta om det. Jag kollar numera varje dag med små verktyg, och ser dem I princip aldrig. När jag åt kolhydrater hade jag dem ofta. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts